Sirkulær analyse
Kartlegging for økt sirkularitet
Sirkulær Analyse gir deg en innføring i sirkulærøkonomi, sirkulære strategier og forretningsmodeller som kan gi din bedrift et konkurransefortrinn.
Vårt digitale verktøy hjelper deg til å finne ut hvor ditt selskap står i dag, og viser hvordan du kan benytte sirkulære strategier. Analysen tar for seg alle sidene ved sirkulærøkonomi; fra utvinning av ressurser til bruken av digital teknologi og samarbeid.
Bedriftens sirkulære nåsituasjonen
GAP-analyse
Sirkulære muligheter
Sirkulær Analyse en enkel måte å diagnostisere hvordan nåværende praksis samsvarer med sirkulære mål. Vi gjør en kvalitativ analyse av din bedrift, og foreslår strategier for hvordan å bli mer sirkulær. Enten virksomheten din allerede har begynt å implementere sirkulære forretningsstrategier, eller ikke, gir Sirkulær Analyse en god oversikt virksomhetens sirkulære muligheter.
Analysen tar utgangspunkt i nøkkelprinsippene for sirkulærøkonomi. Sammen med bedriften gjennomfører vi en GAP-analyse for å se hvordan bedriftens operasjonelle og organisatoriske aktiviteter møter prinsippene for sirkulærøkonomi og tilhørende understrategier. Totalt vurderer vi og «zoomer» inn på 80+ strategier. Prinsippene passer for alle virksomheter uavhengig av størrelse og organisasjonsform. Analysen kan utføres for en bedrift, avdeling, produktlinje eller et produkt.
GAP-analysen gjennomføres med et digitalt verktøy som sikrer god struktur og viser norske og internasjonale sirkulære eksempler.
Analysen fører til:
Kartlegging av nå-situasjon
Kvalitativ måling av bedriftens sirkularitet
Innsikt i strategier for å øke bedriftens sirkularitet
Oversikt over sirkulære muligheter
Mulighet til å måle endringer over tid